Workshops voor welbevinden in het onderwijs
Voor leerlingen, leerkrachten en project- en kaderfuncties
Met kennisoverdracht en praktische en toegankelijke tools help ik leerkrachten, project- en kaderfuncties en leerlingen op een duurzame wijze in te zetten op het welbevinden.
Het waken over en het duurzaam bewerkstellingen van het welbevinden (wellbeing, van het Engelse well-being) van leerlingen, leerkrachten en project- en kaderfuncties in het lager en secundair onderwijs vormt een maatschappelijke uitdaging.
Zoals in elk natuurlijk systeem, zijn het behoud van evenwicht en het herstel van onbalans ook hier primordiaal. Voor de leerkracht betekent dit onder meer: waken over het evenwicht tussen school- en privéleven, tussen slopende, onaflatende verandering en stabiliteit … De leerling(e) heeft op haar/zijn beurt alle baat bij een evenwicht tussen concentratie en ontspanning, tussen individuele en collectieve beleving …
Triptiek
Alle workshops bouwen op de volgende triptiek:
- kennisoverdracht, onderbouwd met wetenschappelijke studies en literatuur
- inzichten die je toelaten je persoonlijke vaardigheden te voeden
- praktische en toegankelijke tools die je kan toepassen in je school- en privéleven
Praktijkgerichte workshops
- Interactieve presentatie en praktijkwerk gaan hand in hand
- Meertalig Nederlands en Frans Découvrez les ateliers en français
- Evidence-based: de workshops bouwen op wetenschappelijke studies en literatuur
- Met flexibel maatwerk bouwen we mee aan je gewenste formule
- Jij bepaalt het uurschema: tijdens, voor of na de winkeluren, tijdens de lunchpauze …
- We komen naar je toe, in je schoolgebouw of op een locatie naar keuze
Aanbod
Ontdek de praktijkgerichte workshops voor leerkrachten en project- en kaderfuncties in het lager onderwijs (leerlingen vanaf 6 jaar) en het secundair onderwijs (1ste, 2de en 3de graad).